2016. július 30., szombat

Horvátország 2016

Tavalyi sikerünkön felbuzdulva idén is nyakunkba vettük a világot, és elindultunk Horvátországba.
Úgy gondoltuk az Isztria után kicsit délebbre merészkedünk Dalmáciáig.
Kis településre szerettünk volna menni, ahol nincs tömeg és túl nagy nyüzsgés.
Rogoznicára esett a választásunk.
A tavalyi horror éjszakai indulás után nem kockáztattunk meg hasonlót, olcsó szállást foglaltunk Nagykanizsán, így elég volt reggel nyolckor kényelmesen útnak indulni.
Pest megyében még beugrottunk pár órára kedves barátnőm Modeszta kerti partijára, ahol újfent nagyszerűen éreztük magunkat, híven a hagyományokhoz.

Hajnali órában indultunk el célunk felé, minden fennakadás nélkül jutottunk el Rogoznicába, többször is imába foglalva azt a zsenit, aki feltalálta a GPS-t! :D
A szállásunk szorosan beépített domboldali üdülőfaluban volt, pár perc sétára a strandtól, sajnos azonban maga a strand bár nagyon kellemes és barátságos volt nem felelt meg nekünk, mert nagyon gyorsan mélyült és Zsigának még nincs teljes vízbiztonsága.
Bónuszként még sok tengeri sün is volt, amivel Zsiga bokája egyszer közelebbi ismeretségbe került.
Nekünk nem gond, ha a strandra való eljutáshoz kocsi kell, így nyakunkba vettük a vidéket és próbáltuk megkeresni az igazit.
Nem ment könnyen!
És itt vontuk le először azt a következtetést, hogy a mi nyaralási, strandolási stílusunknak sokkal jobban bejött az Isztria...
Végül Vinisce falucskában élveztük legjobban a pancsolást, ahol lassan mélyült a tenger, kellemes volt az öböl fekvése és nem volt zsúfoltság.
Sok-sok strandot látogattunk végig, jó sok kilométert megtéve minden irányba, de a tavalyi fazanai favoritomat egyik sem ütötte ki a nyeregből.
Mondjuk kék zászlós strandok tekintetében az Isztria magasan a legtekintélyesebb átlaggal rendelkező terület Horvátországban.
Rogoznyica egyébként nagyon kellemes helynek bizonyult, hangulatos kis óvárosi résszel, kikötővel.
A strandolás mellett szinte minden nap kirándultunk valamerre, végigjártuk a környék nevezetes kis és nagyobb városait.
Trogir, Split, Primosten, Sibenik mind gyönyörű látnivalókkal szolgált.
Hazafelé ismét a mi lassú, komótos tempónkba jöttünk, ezúttal Zágráb belvárosába foglaltunk egy szállást,így ott is el tudtunk időzni egy kellemes délután erejéig.
Délelőtt 11-re már a siófoki sétányon kószáltunk és a fiúk újra belemárthatták kicsit a lábukat a Balatonba.
Jelszavunk, használjuk ki maximálisan a nyaralásra szánt időd, így a megszakítások még a hazajövetel felett érzett szomorúságot is tompítják kissé.
Most pedig jöjjenek a képek!
Sajnos Splitben voltam olyan amatőr, hogy lemerült géppel mentem, így pont a kedvenc helyemen  Diocletianus palotájában nem tudtam fotózni...

Üdv Balaton! Imádunk!!!

Rogoznica

Mindennemű előítéletem ellenére a betonos részekkel tarkított strand nagyon barátságos volt! Lett volna.... Ha a víz nem mélyül nagyon gyorsan....

Rogoznica óvárosa

A belvárostól pár percre található a Sárkány szeme tengerszem, ami a Rogoznicán nyaraló tinik kedvenc ugrándozó helye. Nekem horror!!!!! :D

Egy igazi nő kortól függetlenül tud viselni egy jó kocsit... :D

Kaptatás a szállásunk felé

Kedvenc strand Vidicén

Ezzel a hajóval indultunk Trogirból kirándulásra

Trogir legfőbb nevezetessége a pálmafás kikötő

Hajóval érkeztünk Solta szigetére, Maslinica városkába, ami egy öböl partján fekszik. Varázslatos...

Maslinica

Az egész napos hajókirándulás részeként a fiúk fürödhetek a Kék lagúnában, és kikötöttünk még valahol - komolyan nem tudom hol! :D - ahol egyszerű, de ízletes rostonsült hal ebéd után még strandolni is tudtunk kicsit

Sibenik kedvenc része. Az óvárosi kávézóhoz kis fűszerkert tartozott

Sibenik

Az úton hazafelé....

Zágráb látványosságai... :D

A  zágrábi katedrális

Ha egy nagyvárosban járunk feltétlenül engedjük meg magunknak azt a luxust, hogy egy fagyizó teraszán nézelődve fogyaszthassunk el az ebéd utáni kávét és valami finomságot!