2013. augusztus 6., kedd

Augusztus, a paradicsom hava

Az augusztus egyértelműen a paradicsomhava a kiskertünkben. Évekig ellenálltam a koktélparadicsomnak, viszont tavaly ráéreztem az ízére, így most kicsit több lett belőle, kevesebb a hagyományosból.
Az igazsághoz tartozik, hogy habár sokat eszünk belőlük, de a dömping kellős közepén kicsit el is vagyunk telve vele. Ezért a befőzés nálam elsősorban a paradicsomalapú dolgok felé irányul.
Pizzaszószt az idén nem készítek, tavaly elszállt velem egy kicsit a szekér, túltermelési válságot idéztem elő pizzaszósz területén.
Viszont marad a fő kedvenc(em), - sajnos csak én eszem a családban, ja és kedves sógoromék várják a karácsonyi ajándékkén - a zakuszka!  Nem tudom mennyire autentikus, ahogy én csinálom, de annyi tuti eredeti receptet halottam már, hogy kezdem sejteni, Erdélyben is annyi félét csinálnak, ahány konyha ...



Látványnak is gyönyörű, a bogyók pedig lédúsak és édesek. Nálam kiütötték a nyeregből a többi paradicsomot.

Tobzódik a termés. A levélpöndörödést sokáig betegségnek hittem, de egy kertészeti cikkben olvastam, hogy a növény így védekezik a túl sok folyadékvesztés ellen.

A padlizsán.Három bokor kielégíti a család padlizsánigényét. Nem nehéz, ha csak én szeretem...

A cukkini az idén nem lett sikertörténet. A levelein is látszik a betegség, a termések nehezen nőttek, kemények lettek.

Józsi szomszédnak köszönhető az idei hagymatermés, ugyanis ültetés után a maradékát átdobta nekem a kerítésen. Az én vöröshagymáimnak így már nem is maradt hely, egy biztos, jövőre több hagymát dugványozok, mert a folyamatos használatnak köszönhetően csak ennyi maradt "télire"...

Zakuszka projekt indul.

 A paradicsom egy része héjától megszabadítva, darabolva megy a fagyasztóba, paprika szintén darabolva, télen jó kis friss lecsó lesz belőle.Üvegbe is szoktam elrakni készre főzött lecsót, de most valahogy nem szállt meg az ihlet...

Zakuszka projekt első üteme kész. Én turmixolom a végeredményt. Ronda, de finom...

A bazsalikombokor pár centis palántáját Gabi barátnőmtől kaptam, hihetetlen, hogy ilyen szép kis bokorrá cseperedett!

És egy másik fajta. Kéne csinálni egy kis pestot...

Az idei paprikatermés igen bőséges, sajnálom, hogy nem ültettünk jóval több tövet, mert így az elrakott lecsóhoz még piacolnom kell.

A pritamin szépen pirosodik, de az íze fura. Vegyszeres-fémes hatású. Lehet, hogy még érnie kell?

Kis szilvafánkon először lesz termés!

Hatalmas mogyoróbokrunkon is! Kezdtem begurulni, mert nem ér, hogy egy háznyi bokron nem akar termés lenni. De megemberelte magát!

És a konyhaablakunk elé telepített lugasunkon is most lesz először szőlő! reméljük lesz ideje azelőtt beérni, hogy Csoki felfedezné!

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

Légy pozitív! :-)